Katarinina škola
Veliko je mnoštvo koje se okuplja u Vašoj župi na nedjeljnim euharistijskim slavljima. Zamišljate kako ćete jednog dana biti član šeregih nebeskih - nebeskog mnoštva...
Radite kao crkveni glazbenik na župi gdje se pjeva otprilike 30 pjesama za vrijeme kroz godinu, 10 pjesama za došašće, 11 korizmenih pjesama, 10 uskrsnih, 7 različitih antifona za psalme, 25 marijanskih pjesama, dvije aleluje i jedna (nećemo navesti koja) pučka misa.
Vjerojatno oduševljeno krećete na svaki novi zadatak koji se pred Vas kao crkvenog glazbenika stavljš Novi zadatak novi je i izazov i mogućnost otkrivanja Vaše sposobnosti snalaženja u novim, često nepredviđenim, situacijama. I tako jednog lijepog dana, na početku liturgijske godine, uputite se u predvečerje na radostan susret s oduševljenim vjernicima koji svoje razvijene i nerazvijene talente žele uz Vašu stručnu pomoć konačno iskopati, razraditi, uljepšati i staviti ih u trajnu funkciju na dobrobit svih članova Crkve...
Tijekom školovanja, obrazovanja, napredovanja, stekli ste određena teoretska znanja o radu s ljudima koje nikada ne svrstavate u grupe ili im lijepite etikete (amateri, profesionalci, glazbenici, župnici, darovatelji, ljudi bez sluha?, majstori, običan puk). Uvijek pokušavate raditi i napraviti najbolje od onih ljudi koje Vam je poslao Onaj koji se oko svega najviše trudi.
U svojim pripremama za probe zbora koristite brojne izvore stručne literature, savjetujete se s kolegama iste struke, učite iz vlastitog iskustva. Kako biste mogli dobiti objektivan uvid u rad sa zborom koji Vam je povjeren, pravite bilješke na probama o problemima i naprecima koje primjećujete. Prema uvidu u probleme i konkretne glazbene jedinice iz partiture, odabirete i kreirate sami vježbe disanja i vježbe za upjevavanje.
Primijetili ste kako Vaši pjevači sve više paze na boju tona i kako lijepo izgovaraju tekst. Raduje Vas što, iako ne zvuči savršeno, zbor polako postaje zbor, odnosno skup glasova koji zvuče kao lijepo ugođeni instrument. Dogodi se često da koja žica netočno ili krivo zasvira, ali kako je to samo ponekad, ne brinete previše. Ipak, primijetili ste kako se nakon odsvirane intonacije učestalo pojavljuje krivi suzvuk na početku skladbe.
Kako stalno radite na novim antifonama i pjesmama, a znate da ih tijekom godine pažljivo dozirate na 10 antifona, jednu novu misu i 3 nove pjesme, što se puka tiče, Vaši pjevači željni su još novih sadržaja i pjevanja i izvan euharistijskog slavlja te razmišljate kako to pretvoriti u nešto lijepo.
U prostorima gdje djelujete kao crkveni glazbenik postoji posebna soba za uvježbavanje pjevanja i druženje kroz glazbu zvana pjevačnica. Možda nemate pjevačnicu pa se družite na ugodnih 18 stupnjeva pokraj orgulja u pjevalištu Vaše župne crkve... Cijeli jedan zid pjevačnice ili posebnu prostoriju zauzima ormar u kojem pohranjujete sve notne primjerke koje zbor koristi. Taj ormar predstavlja notni arhiv i lako se ondje snalazite, jer je sve posloženo po abecednom redu, ili prema tijeku liturgijske godine i pjevanim dijelovima mise (A to se na svečanoj misi ne pjeva?).
S radošću ste i vrlo pripremljeno došli na probu, jedva čekajući susret s Vašim najdražim pjevačima. Čitavi ste tjedan bili zadovoljni zbog uspješne prošle probe. Pripremili ste nove vježbe za upjevavanje, novu antifonu za nedjeljni psalam, osmislili kako ćete ih naučiti pjevati crescendo i legato.
Uz sav Vaš trud koji ulažete u rad sa župnim zborom, još uvijek na nedjeljnim slavljima psalam pjevate samo u posebnim prilikama (nije li svaka nedjelja posebna prilika slavljenja Boga?).Redak prije evanđelja radosno svake nedjelje otpjeva sam župnik sa ambona, jer to je već postao običaj? Pjevaju li se u Vašoj župi psalmi samo u službi čitanja ili nalaze mjesta za ulaznu pjesmu, darovnu pjesmu, a naročito za pričesnu pjesmu?